"CZARNE SERCE" | Recenzja


Pomimo tego, kim jesteś, musiałeś, chociaż raz swoim życiu przeczytać książkę, w której coś ci się spodobało albo przynajmniej zapadło w pamięć. Może chciałbyś spotkać z właśnie z jej  bohaterem, porozmawiać z nim? Co by było, gdyby okazało się, że postacie wychodzą z książek i mogą żyć wśród nas jak zwykli ludzie? Czyż to nie byłoby cudowne? Ciekawe tylko, jak kogoś takiego rozpoznać, prawda? Na te wszystkie pytania może odpowiedzieć Ci ta książka...

Autorka: Elisa Puricelli Guerra
Wydawnictwo: Akapit Press
Liczba stron: 360
Data wydania: 11 października 2013
Ocena: 9/10

"Są pod każdym względem podobne do nas z wyglądu, chociaż nie zostało dowiedzione, czy naprawdę mają serce. Z pewnością nie są jednak ludźmi i w ich żyłach płynie krew czarna jak atrament. Są zatem nazywani „Czarnymi Sercami”."

Znika sławna pisarka dla młodzieży, Cornelia Wyndham. Zostawia nieukończony ostatni tom serii, której bohaterem jest idol tysięcy nastolatek, Narcissus Spark. Jej siostrzenica Viola rozpoczyna śledztwo, gdy nagle przed drzwiami domu jej oraz jej ciotek pojawia się on... piękny 17-latek, który właśnie wyszedł z książki ciotki.

"Gdy je otworzyła, on tam stał, tuż przed nią. Rozpoznała go, zanim się przedstawił. To normalne, wyobrażenie jego twarzy znajdowało się wszędzie. (…)
– Nazywam się Narcissus Spark – przedstawił się w najbardziej naturalny sposób na świecie. – Szukam Cornelii Wyndham. Czy mieszka tutaj?"
Z pomocą w poszukiwaniach przychodzą: ekscentryczna bibliotekarka i nadęty detektyw. Zaczynają wspólnie pełną przygód podróż ulicami Londynu. Cały czas są śledzeni przez kogoś, kto za wszelką cenę, chce odnaleźć Cornelię. Czy Viola zdobędzie serce Narcissusa? Czy odnajdą Cornelię? Czy odkryją tajemnicę Cornelii? Aby się o tym  dowiedzieć, musisz przeczytać "Czarne serce".

PLUSY:
+ pomysł na fabułę,
+ mieszanka charakterów bohaterów,
+ trzymająca w napięciu akcja,
+ opisy Londynu, które pobudzają wyobraźnię,
+ doza kryminału dodana do książki fantasy,
+ oprawa graficzna.

MINUSY:
- dość długie rozdziały.


O dalszych losach Violi i Narcissusa opowiada druga część pt."Nieśmiertelny". Ja swój egzemplarz zakupiłam w Biedronce za jedyne 4.99zł.

7 komentarzy:

  1. Miałam ostatnio tą książkę w rękach i odłożyłam... ;) Teraz żałuję, bo czytając recenzję mam ochotę się z nią bliżej zapoznać. Lubię książki detektywistyczne i tajemnice.
    Do plusów możesz dodać również cenę - wow!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lecę do Biedronki, dzięki za inspiracje

    OdpowiedzUsuń
  3. No ciekawie, idą wakacje więc coś czuję, że znajdzie się ona na liście książek do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę nie moje klimaty. Ale dla młodziezy w sam raz:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaintrygował mnie wstęp, który napisałaś... Bardzo jestem ciekawa tej książki i z wielką chęcią bym ją przeczytała! Uwielbiam czytać, więc może kiedyś trafi do mojej biblioteczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam tę książkę w sklepie, ale nie zwróciłam na nią uwagi. Może się na nią jeszcze skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Przedstawia się ciekawie, myślę, że to dobra pozycja na nadchodzące wakacje :). Daj znać czy byłabyś zainteresowana wspólną obserwacją?:) Pozdrawiam, Aga :) agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Amelia Wolińska , Blogger